Tomašević je zatvorio Jarun, prepilio stabla, uklonio zelenilo i asfaltira bez građevinske dozvole. To je anarhija. Pa kakva je to zelena stranka i gradonačelnik?
Davor Bernardić nakon brojnih upita i žalbi građana i ugostitelja na Jarunu sazvao je konferenciju za medija kako bi upozorio na izvođenje radova od strane Grada Zagreba bez građevinske dozvole.
Radovi traju već nekoliko mjeseci bez da je ikome jasno što se u stvari radi, građani upozoravaju da su brojna stabla i zelene površine uklonjene i preasfaltirane, a i ulaz na Jarun je onemogućen što posebno pogađa u ovo vrijeme nakon korizme kada brojne obitelji održavaju proslave vjenčanja, pričesti i krizmi. Radovi bi navodno trebali biti završeni tek krajem mjeseca. Što je još strašnije, na Jarunu su se isključivo trebali izvoditi radovi zamjene asfaltnog zastora, čije je troškove trebalo podmiriti sredstvima iz Fonda solidarnosti, nešto što ni Grad Zagreb ni država nisu bili u stanju potrošiti za obnovu od potresa.
Uvidom u katastar riječ je o katastarskoj čestici općine Rudeš 6622, a izvođenjem radova ušlo se u katastarsku česticu 6266/21 KO Rudeš koja se vodi kao zemljište za sport i rekreaciju što znači da su za ove radove prema Zakonu o gradnji i Zakonu o prostornom uređenju potrebne nove lokacijske i građevinske dozvole, no podatci o novim dozvolama nisu nigdje istaknuti.
Ured za mjesnu samoupravu tvrdi da građevinske dozvole nema, a Zagrebačke ceste izvode radove iz ugovora za redovno održavanje što također ukazuje da ne postoji zakonom propisana građevinska dozvola za predmetne radove.
Tomašević je zatvorio Jarun, prepilio stabla, uklonio zelenilo i asfaltira bez građevinske dozvole. To je anarhija. Pa kakva je to zelena stranka i gradonačelnik? – pita se Bernardić te nastavlja kako je poslao prijavu državnom inspektoratu na postupanje, no postupanja do sada nije bilo.
Vidjeli smo kako je državni inspektorat nedavno postupao u Splitu i Istri. Ne želim vjerovati da glavni državni inspektor, HDZ-ov Andrija Mikulić, štiti Tomaševića, a u isto vrijeme kažnjava Ivicu Puljka. Želim poručiti Tomaševiću da ishodi građevinsku dozvolu ili vrati Jarun u prvobitno stanje. Ne smije raditi protuzakonito, radovi su očito nelegalni, nastao je trošak. Ako Tomašević za to nije znao neka smjeni pročelnika Pavunu, jer je Ured za mjesnu samoupravu nadležan Zagrebačkim cestama ili direktora Zagrebačkih cesta Juricu Krležu ako je radio na svoju ruku. Tražimo reakciju nadležnih državnih tijela. Nadam se da HDZ-ov državni inspektorat neće držati štangu bezakonju. Vjerujemo da su svi jednaki pred zakonom i da ista pravila vrijede za sve. – kazao je Bernardić. Dodatna ulaganja u ŠRC Jarun trebaju biti izvršena kako bi se povećala sigurnost i komocija tog centra, ali to mora biti napravljeno na zakonit način uz adekvatno planiranje i postupanje.
“Osobno smatram da na ovom dijelu malog jezera postoji potreba i mogućnost i dvosmjernog prometa, bilo na potezu od Ulice Hrgovići do Savskog nasipa gdje se u gabaritima prometnice može izvesti mini rotor, čime bi se ostatak Jaruna rasteretio kretanja vozila koja samo žele doći do ovih ugostiteljskih objekata. To se može izvesti i od ulice Petrine, a u ostalom dijelu zadržati jednosmjerni promet vozila. Time bi se napravio kompromis s ugostiteljima, a na ovom dijelu postoje i uvjeti za širenje biciklističke staze koja je ionako udaljena od same prometnice, kao što na dijelu između ulica Hrgovići i Petrine postoji osim biciklističko rolerske staze uz samu Aleju Matije Ljubeka i alternativni pravac ulicom Županići. No od više mogućih rješenja treba odabrati najbolje i to na temelju računalnih modela koji mogu analizirati sve moguće varijante. Najbolji pokazatelj potrebe da se može ući automobilima u krug će biti 1. svibnja kada će veliki broj građana doći roštiljati pri čemu im je automobil i nužno sredstvo za dovoz potrepština, ali i svi sportski klubovi će trajno imati potrebu dolaska vozila zaposlenika, trenera, veslača odnosno članova drugih sportskih klubova kao i prijevoza sve opreme, ali isto tako i svi ugostiteljski sadržaji imati će trajnu potrebu pristupa vozila opskrbe. Ono što je racionalnije je, za sve one koji imaju želju doći vozilima, uvesti skuplju cijenu ulaska vozilom od čega će se prihodi koristiti za održavanje i dodatne investicije na Jarunu, a za one kojima je potrebno, zadržati ovu cijenu usluge.” – rekao je Bernardić.
Treba osigurati i proširenje parkirališnih kapaciteta na više lokacija uz sam Jarun, a to je moguće isključivo izgradnjom GUP-ovih prometnica, produžene Jarunske prema zapadu, produžene Vrapčanske s mostom preko Save koja treba proći sa zapadne strane jezera i produženog Fallerovog šetališta s istočnim mostom preko Save koji treba proći s istočne strane jezera, ali i moguće kroz par manjih zahvata poput primjerice uređenja dodatnih parkirnih mjesta u ulici Hrgovići u blizini ulaska na samo jezero. – predlaže Bernardić te kaže kako za razliku od izjava Danijele Dolenec da treba naći druge koridore za mostove preko Save jer prometnice će prolaziti u blizini izgrađenih zgrada, on je svjestan da su te zgrade i ta naselja izgrađena upravo zbog činjenice da će tamo dugoročno biti izgrađene prometnice koje su već u trenutku gradnje tih zgrada bile planirane i potrebne za osiguravanje potrebnog prometnog povezivanja, te da su glavni prometni koridori interes i potreba svih građana grada Zagreba i ne mogu biti taocem nečijeg hira. Također predlaže tri varijante nove prometne regulacije na Jarunu.
Varijanta 1
Od ulaza s Hrgovića, desno prema zapadu, veslačima i prostorima za roštiljanje, ulica bi bila jednosmjerna. Od ulaza s Hrgovića, lijevo prema istoku i ugostiteljskim objektima ulica bi bila dvosmjerna s izgradnjom mini rotora na kraju parkirališta (u parceli ceste). Rotor bi bio nužan iz razloga što bi ulica u nastavku bila jednosmjerna sa smjerom od zapada prema istoku, a intencija je da dvosmjerni promet bude samo u zoni ugostiteljskih sadržaja. Na ovaj način osigurao bi se kompromisni pristup ugostiteljskim objektima i prostorima za roštiljanje uz minimalno ugrožavanje rolera, biciklista, pješaka i rekreativaca. U ovoj varijanti u najužem dijelu nije moguće osigurati jednu prometnu traku za bicikliste i rolere već bi se isti vozili na nogostupu uz pješake.
Varijanta 2
Od ulaza s Hrgovića lijevo (istok) i desno (zapad) ulica bi bila jednosmjerna. Od ulaza s Hrgovića lijevo, u pravcu istoka, ulica bi bila jednosmjerna do ulice Petrine. Od ulice Petrine, dalje prema istoku, bila bi dvosmjerna u zoni ugostiteljskih objekata do kraja parkirališta gdje bi se napravio mini rotor (u parceli ceste) iz razloga što bi ulica dalje bila jednosmjerna u pravcu od zapada prema istoku. U ovoj varijanti izlaz iz kompleksa Jaruna više ne bi bio na ulicu Hrgovići, već bi izlazio na ulicu Petrine. Ova varijanta bi omogućila da se kompletna jedna prometna traka pretvori u traku za bicikliste bez njihovog preplitanja s pješacima i rolerima na nogostupu.
Varijanta 3
Potpuna zabrana motornog prometa. Tada bi trebalo izgraditi parkiralište u kontaktnoj zoni samog kompleksa Jarun, npr. u koridoru produžene Jarunske ulice od Hrgovića prema zapadu barem do ulice Hinka Wurtha. Također bi trebalo povećati parkirališne kapacitete na parkiralištu kod ulaza u kompleks Jarun s ulice Petrine kč.br. 6266/20 k.o. Rudeš. Ovo zahtijeva građevinsku dozvolu.