Saborski zastupnik i predsjednik zagrebačke organizacije Socijaldemokrata Davor
Bernardić održao je u subotu konferenciju za medije povodom početka Europskog
tjedna mobilnosti na kojoj je upozorio da usprkos brojnim inicijativama za uvođenje
pješačke zone u Ulicu Pod Zidom ona još uvijek nije uspostavljena.
„Grad duži niz godina određene projekte za uređenje ove ulice. Riječ je o slijepoj ulici
koja sa zapadne strane završava u pješačkoj zoni Splavnice, Tkalčićeve i stuba za
Dolac, a s istočne u Bakačevoj ulici koja je jedna od najljepših pješačkih površina u
Zagrebu, spoj Trga bana Jelačića i Kaptola. Bakačeva je neprirodno presječena
prometnicom koja vodi u Ulicu Pod zidom. U njoj vlada prometni kaos, prirodno bi
trebala biti namijenjena pješacima, od kojih je velik broj turista. Prije se ovdje
pokušavao uvesti red postavljanjem rampi za stanare i za dostavu, no daljinski
upravljači su se mogli kopirati i parkirao je tko je stigao. Ova ulica je realno trebala
biti pretvorena u pješačku zonu istovremeno kada su Stara Vlaška i Europski trg
zatvoreni za promet vozila. To nije napravljeno, vrijeme je da se to ispravi.“ tvrdi
Bernardić.
Godinu dana, do idućeg Tjedna mobilnosti, sasvim je dovoljno vremena da se
uvođenje pješačke zone učini na zakonit način, u skladu s propisima i da se prostor i
građevinski privede novoj namjeni.
Gradska vlast radi bez plana i vizije
„To se ne smije napraviti kao u Vlaškoj, gdje su nabacali žardinjere od betonskih
cijevi i da ih netko grafitira i da se to proglasi pješačkom zonom. Imate primjer i
Masarykove gdje su također nabacane žardinjere i najavljuje se ugradnja pilomata
koji svaki košta s ugradnjom 50 tisuća eura, pa će se onda nakon šest mjeseci
odlučiti hoće li se ova ulica trajno zatvoriti. Od najave velike revitalizacije centra
grada od potresa, te zatvaranja centra za promet i drugih velikih najava ostala je
samo Stara Vlaška. Sve se radi bez plana i bez ikakve studije i vizije. Imali ste priliku
čitati neki dan u jednom tjedniku da članovi stranke Možemo! prolaze edukaciju na
kojoj se zagovara prometni kaos, da se namjerno izazivaju prometne nesreće kako
bi ljudi odustali od automobila. To pokazuje da grad vode diletanti.“ objasnio je
Bernardić.
„Ova vlast nema viziju prometa. Mi smo predložili rješavanje pitanja Branimirove,
produženu Kolakovu, prugu Kolakovom do Avenije Gojka Šuška, izgradnju cijele
prometnice Medpotoki, od Gajnica do City Centra u Španskom, spajanje Vrbana i
Lučkog preko zapadnog Jarunskog mosta, proširenje tramvajske pruge… Oni po tom
pitanju ne rade ništa.“ rekao je predsjednik zagrebačkih Socijaldemokrata.
Rupe na cestama i prometne afere
Od Tjedna mobilnosti ostale su samo rupe na cestama koje se ne asfaltiraju, a od
prometa su im ostale samo prometne afere – asfaltiranje Jaruna bez građevinske
dozvole novcem od potresa, loše izvedeni radovi na Sljemenskoj cesti, nabava 11
tramvaja starih 30 godina na namještenom natječaju.
„Podsjetiti ću i da je prošlo 15 dana za dostavu obavijesti koje sam zatražio od ZET-
a vezano uz nabavku polovnih tramvaja, koji rok je propisan člankom 20. Zakona o
pravu na pristup informacijama. Nisam zaprimio nikakvu obavijest o potrebi
produženja ovog roka za još 15 dana kako je to propisano člankom 22. tog Zakona.
Očito se moram obratiti povjereniku za informiranje što ću i učiniti ukoliko mi tijekom
tjedna koji slijedi ne bude dostavljena tražena informacija. Naravno, ne očekujem
odgovor od ZET-a jer znam da nemaju ništa od onoga što sam tražio, a što je
elementarna podloga za bilo kakvo odlučivanje o nabavi rabljenih tramvaja.“ rekao je
Bernardić te se osvrnuo i na asfaltiranje Aleje Matije Ljubeka na Jarunu:
„10.10.2023. istječe rok koji je državni inspektorat odredio gradskoj vlasti da ukloni
nezakonito protupravno izgrađene dijelove prometnice. Tomašević i njegovi
suradnici, pročelnik Pavuna i direktor ZG cesta Krleža protupravno su izvodili
građevinske radove, a ako državni inspektorat postupi po zakonu i počne uklanjati
nezakonite dijelove prometnice, neka oni snose trošak, a ne građani Grada
Zagreba.“ objasnio je Bernardić.
Tomašević nema argumente pa napada na osobnoj razini
Također se osvrnuo i na Tomaševićev odgovor koji je uslijedio nakon Bernardićeve
konferencije za medije održane prošlog tjedna na lokaciji Paromlina.
„Vidio sam da mi je gradonačelnik „oštro odgovorio“ na prošlu pressicu vezanu uz
obnovu željezničke infrastrukture gdje sam ukazao na njegove laži o namjeri
denivelacije, kao i ukazao na bezrazložno skupe dijelove projekta Paromlina i naveo
da ne znaju što bi s tom zgradom. Nije osporio niti jednu riječ iz mog govora, već
isključivo odgovarao napadom na osobnoj razini, što zapravo potvrđuje točnost
svega što sam rekao. Neka i sada slobodno napadne na osobnoj razini, ali ako ima
hrabrosti neka predoči suglasnost MUP-a za zatvaranje Varšavske kao i akt
inspektorata kojim se nalaže uklanjanja dijelova Aleje Matije Ljubeka, pa da vidimo
tko od nas laže, a tko govori istinu.“ zaključio je Bernardić.