STATUT STRANKE SOCIJALDEMOKRATI
Na temelju članka 6. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 56/90, 135/97, 8/98, 113/00, 124/00, 28/01, 41/01, 55/01, 76/10, 85/10 – pročišćeni tekst i 05/14) i članka 10. Zakona o političkim strankama („Narodne novine“, broj 76/93, 111/96, 164/98, 36/01, 28/06), na Osnivačkom Saboru političke stranke pod nazivom Socijaldemokrati, održanom dana 9. srpnja 2022. godine, donesen je
STATUT
političke stranke pod nazivom SOCIJALDEMOKRATI
- OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Statutom političke stranke pod nazivom Socijaldemokrati (u daljnjem tekstu: Stranka) uređuju se naziv i sjedište te znak i pečat Stranke, predstavljanje i zastupanje Stranke, način djelovanja, članstvo, tijela Stranke, oblici organiziranja i njihova tijela, sredstva za rad te prestanak Stranke.
Članak 2.
Riječi i pojmovi koji imaju rodno značenje korišteni u ovom Statutu odnose se jednako na muški i ženski rod, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu.
Naziv Stranke
Članak 3.
- Naziv Stranke glasi: SOCIJALDEMOKRATI.
- Naziv Stranke na engleskom jeziku glasi: Social Democrats.
Znak, pečat i sjedište
Članak 4.
- Stranka ima znak.
- Znak Stranke sastoji se od riječi SOCIJAL, koja se ispisuje crvenim slovima, ispod koje je plavim slovima ispisana riječi DEMOKRATI , iza koje je u desnom donjem uglu crveni kvadrat.
- Stranka ima pečat pravokutnog oblika, dimenzija 56 x 33 mm. Pečat Stranke sastoji se od znaka Stranke.
- Sjedište Stranke je u Zagrebu. Odluku o promjeni adrese sjedišta Stranke donosi Predsjedništvo Stranke.
Ciljevi Stranke
Članak 5.
- U ostvarivanju svojih ciljeva Stranka polazi od osnovnih vrijednosti utvrđenih u Programu Stranke kao osnovnom programskom dokumentu.
- Stranka je autentična, moderna i demokratska stranka ljevice koja nudi alternativu desnom, konzervativnom nacionalističkom i regresivnom načinu upravljanja državom i javnim poslovima.
- Naša su ishodišta u povijesti lijevo demokratskih pokreta i stranaka, čiji su ideali, ali i dostignuća već ugrađeni u vrijednosti moderne civilizacije i progresivnih političkih poredaka Europe i svijeta.
- Vrijednosti slobode, jednakopravnosti, pravde i solidarnosti stare su, ali ne i zastarjele vrijednosti. Gradeći svoje politike na načelima dosljednosti, uključivosti, demokratičnosti, odgovornosti, socijalne i okolišne obzirnosti, Stranka će se naročito zalagati za ostvarivanje svojih ključnih političkih ciljeva – podizanja kvalitete života i osobnog standarda svih građana uz zaštitu prirode i kulturne baštine, izgradnje naprednog društva i jačanja društvenog povjerenja, te jačanja države kao efikasne, održive, pouzdane i pravedne organizacije društva.
Način djelovanja
Članak 6.
- Stranka djeluje na cijelom području Republike Hrvatske. Pojedine aktivnosti Stranka može obavljati i u inozemstvu kad je to u suglasju s pravnim poretkom odnosne države.
- Svoje političko djelovanje Stranka ostvaruje kroz rad u stranačkim tijelima, regionalnim organizacijama, lokalnim ograncima, putem izabranih ili imenovanih zastupnika i dužnosnika u tijelima lokalne i državne vlasti, tijelima Europske unije, organiziranjem javnih skupova, konferencija, seminara i drugih skupova, neposrednim radom s građanima na druge načine koji nisu protivni pravnom poretku Republike Hrvatske.
- Stranka organizira izdavačku djelatnost za potrebe svog političkog rada, izdaje publikacije u tiskanoj i elektroničkoj formi. Stranka ima svoju mrežnu stranicu te obavlja druge aktivnosti putem mreža.
- Stranka usko surađuje sa udrugom Socijaldemokrati.
- Stranka je otvorena za suradnju s drugim političkim strankama u zemlji i inozemstvu sličnih programskih i svjetonazorskih odrednica, odnosno radi ostvarivanja svojih programskih ciljeva te za suradnju s organizacijama civilnog društva i pojedincima koji podupiru ciljeve Stranke.
Pravna osobnost, predstavljanje i zastupanje
Članak 7.
- Stranka je pravna osoba i upisuje se u Registar političkih stranaka Republike Hrvatske.
- Stranku predstavljaju i zastupaju Predsjednik Stranke i Glavni tajnik Stranke. Predsjednik Stranke može ovlastiti i druge osobe da zastupaju i predstavljaju Stranku.
- Stranku na pojedinim događajima mogu predstavljati potpredsjednici ili članovi Predsjedništva Stranke sukladno odluci Predsjednika ili Predsjedništva Stranke.
Javnost rada
Članak 8.
- Rad Stranke je javan.
- O radu stranke podnose se, sukladno zakonu, izvješća nadležnim tijelima.
- Sredstvima javnog informiranja redovito se daju podaci o radu i obavijesti o aktivnostima Stranke.
- Iznimno, s pojedinih sjednica stranačkih tijela ili s dijelova sjednica, isključuje se javnost ako je to nužno radi čuvanja podataka važnih za uspješno djelovanje Stranke ili kad se na sjednici raspravlja o podacima koji predstavljaju tajnu.
- ČLANSTVO
Primitak u članstvo
Članak 9.
- Članom Stranke može postati punoljetni poslovno sposoban državljanin Republike Hrvatske koji potpiše pristupnicu i time potvrdi da je upoznat sa Statutom i programom Stranke, da ih prihvaća te da prihvaća prava i obaveze člana Stranke. Potpisana pristupnica smatra se zahtjevom za primitak u članstvo.
- U članstvo se primaju osobe za koje postoji uvjerenje da će uspješno djelovati na provođenju Statuta i politike Stranke te da će svojim djelovanjem pridonijeti njenom ugledu.
- O primitku u članstvo Stranke odlučuje Predsjedništvo ustrojstvenog oblika Stranke ili povjerenik Stranke na čijem području djeluje osoba koja želi postati članom, u roku od 15 dana od kad je zaprimljena pristupnica.
- O primitku novoga člana šalje se obavijest Predsjedništvu Stranke koje može, ako nisu ispunjeni uvjeti za članstvo iz stavka 1. ovoga članka poništiti odluku o primitku u Stranku u roku od 30 dana od kad je zaprimilo obavijest.
- Odluku o primitku u članstvo mogu iznimno donijeti Predsjednik ili Predsjedništvo Stranke, pod uvjetima iz stavka 1. ovoga članka.
- O odluci o primitku obavještava se osoba koja je potpisala pristupnicu. Na negativnu odluku o zahtjevu za primitak u članstvo može se podnijeti prigovor Predsjedništvu Stranke čija je odluka konačna.
- Stranka vodi registar članova čiji sadržaj propisuje Predsjedništvo. Za registar članova odgovoran je Glavni tajnik Stranke. Lokalne organizacije vode registar članova koji djeluju u njoj.
Prava i obaveze članova
Članak 10.
- Svi članovi Stranke imaju jednaka prava i obveze sukladno ovome Statutu.
- Članovi Stranke sudjeluju u formiranju njene politike i dužni su ju provoditi.
- Član ima pravo birati i biti biran u sva tijela Stranke te predložiti svoju kandidaturu na izborima za Hrvatski sabor i tijela lokalne i regionalne samouprave.
- Postupak kandidiranja propisuje se izbornim pravilima koja utvrđuje Središnji odbor.
- Član ima obavezu sudjelovati u radu Stranke u aktivnostima koje utvrde njena nadležna tijela te je dužan poštivati njihove odluke.
- Član Stranke slobodan je na svim razinama djelovanja Stranke iznositi svoje mišljenje.
- Članovi Stranke plaćaju članarinu. Predsjedništvo Stranke propisuje visinu i način plaćanja članarine. Za članove bez primanja ili s malim primanjima propisuje se oslobođenje plaćanja članarine ili njeno umanjenje. Predsjedništvo može svojom odlukom ograničiti pojedina prava članovima koji duguju članarinu za 6 mjeseci i više.
Prestanak članstva i stegovna odgovornost
Članak 11.
- Članstvo u Stranci prestaje:
- istupanjem,
- isključenjem,
- učlanjenjem u drugu političku stranku, ako ovim Statutom nije određeno drukčije,
- kandidiranjem na neovisnoj listi ili listi druge stranke, bez odobrenja Predsjedništva,
- smrću člana.
- Odluku o isključenju donosi Odbor za statut i pravna pitanja u stegovnom postupku na prijedlog Predsjedništva ili Predsjednika Stranke u slučajevima kada član teško krši odredbe Statuta, kada djeluje suprotno politici Stranke ili svojim djelovanjem narušava ugled Stranke. Predsjedništvo ili Predsjednik mogu, do odluke Odbora za statut i pravna pitanja, suspendirati člana. Odluka o prijedlogu za isključenje donosi se u pravilu u roku od 30 dana. Za lakše slučajeve stegovne odgovornosti, Odbor za statut i pravna pitanja članu može izreći mjeru opomene. Stegovni postupak uređuje se pravilnikom kojeg donosi Središnji odbor.
- Na odluke o isključenju iz članstva, član ima pravo žalbe o kojoj odlučuje Središnji odbor, sukladno pravilniku iz stavka 2. ovoga članka.
- Član koji je bio isključen iz Stranke može ponovo pristupiti Stranci samo uz suglasnost Predsjedništva Stranke.
- Član ne može biti isključen iz Stranke u vrijeme unutarstranačkih izbora.
Sudjelovanje nečlanova u radu stranke
Članak 12.
Nadležna tijela Stranke i lokalne organizacije mogu pozvati pojedince, udruge i druge organizacije da sudjeluju pojedinim aktivnostima Stranke, bez prava odlučivanja.
- UNUTARNJI USTROJ STRANKE
Teritorijalni ustroj
Članak 13.
- Stranka je jedinstvena politička organizacija koja može ustrojiti svoje ustrojstvene oblike: županijske, za Grad Zagreb, gradske, općinske i mjesne organizacije. U Gradu Zagrebu osnivaju se ustrojstveni oblici organiziranja za gradske četvrti koje u nazivu nose odgovarajuće ime četvrti. Ustrojstveni oblik Stranke predstavlja njen predsjednik.
- Ustrojstveni oblik Stranke za Grad Zagreb ima status županijske organizacije.
- Odluku o osnivanju ustrojstvenih oblika Stranke donosi Predsjedništvo Stranke. Odlukom o osnivanju utvrđuje se njihov unutarnji ustroj. Za područja na kojima nema uvjeta za ustroj ustrojstvenih oblika Stranke, Predsjedništvo Stranke može imenovati povjerenika.
- Članovi svoja prava i obaveze ostvaruju u ustrojstvenim oblicima stranke u kojima djeluju prema mjestu prebivališta. Iznimno, općim aktom ili odlukom predsjednika stranke može se odobriti da član svoja prava i obaveze ostvaruje u drugom ustrojstvenom obliku ili kroz poseban oblik djelovanja.
- Ako pojedini ustrojstveni oblik Stranke ne ispunjava programske zadaće Stranke ili djeluje suprotno Statutu ili utvrđenoj politici Stranke, Središnji odbor može na prijedlog Predsjedništva raspustiti taj ustrojstveni oblik Stranke i imenovati povjerenika.
Interesni oblici djelovanja
Članak 14.
Interesni oblici djelovanja ostvaruju se kroz suradnju sa udrugom Socijaldemokrati sukladno članku 6.stavku 4. ovoga Statuta.
Tijela Stranke i stručno-operativne službe
Članak 15.
- Tijela stranke su:
- Sabor
- Predsjednik
- Potpredsjednici
- Predsjedništvo
- Središnji odbor
- Glavni tajnik
- Odbor za statut i pravna pitanja
- Nadzorni odbor
Sabor Stranke
Članak 16.
- Sabor Stranke je najviše programsko – političko tijelo Stranke koje donosi Statut, Program Stranke i političke smjernice djelovanja. Sabor pravovaljano odlučuje ako je prisutna većina njegovih članova, a odluke donosi natpolovičnom većinom glasova prisutnih članova Sabora.
- Sabor Stranke čine:
- Predsjednik
- Predsjedništvo
- Središnji odbor
- zastupnici u Hrvatskome saboru i Europskom parlamentu i Europskoj komisiji koji su članovi Stranke
- članovi Vlade koji su članovi Stranke
- župani koji su članovi Stranke
- gradonačelnici i načelnici koji su članovi Stranke
- izaslanici županijskih organizacija.
- Sabor Stranke ima najmanje 100, a najviše 1000 članova.
Članak 17.
- Sabor Stranke saziva se u pravilu jednom u dvije godine.
- Odluku o sazivanju i načinu rada Sabora Stranke donosi Predsjedništvo Stranke.
- Sabor može biti izborni, tematski i izvještajni.
Predsjednik
Članak 18.
- Predsjednika Stranke biraju svi članovi stranke na općim izborima.
- Kandidate za predsjednika mogu predložiti Predsjedništvo Stranke ili najmanje 100 članova.
- Izabran je onaj kandidat koji dobije natpolovičnu većinu onih članova koji su glasovali.
- Ako nijedan kandidat ne dobije natpolovičnu većinu izbori se ponavljaju za dva tjedna, s tim da se izbor obavlja između kandidata koji su u prvom krugu dobili najviše glasova.
- Mandat predsjednika traje četiri godine i može se ponoviti. Za svoj rad predsjednik odgovara Središnjem odboru.
- Osim u drugim slučajevima predviđenim ovim Statutom, predsjedniku prestaje mandat opozivom ako mu Središnji odbor, na prijedlog Predsjedništva ili najmanje 300 članova, dvotrećinskom većinom svih članova Središnjeg odbora izglasa nepovjerenje.
Nadležnost Predsjednika
Članak 19.
- Predsjednik Stranke predstavlja i zastupa Stranku, rukovodi njenim radom te koordinira ukupni rad Stranke, sukladno Statutu.
- U okviru svojih nadležnosti, predsjednik, uz ostale poslove predviđene ovim Statutom:
- osigurava izvršenje odluka Predsjedništva i Središnjeg odbora Stranke,
- provodi utvrđenu politiku Stranke,
- predlaže izbor Glavnog tajnika i njegovog zamjenika, Političkog tajnika i Međunarodnog tajnika Stranke,
- saziva i vodi sjednice Predsjedništva Stranke,
- podnosi Središnjem odboru izvješće o radu Stranke,
- u slučaju posebno važnih odluka ili poremećaja u radu Stranke, predlaže sazivanje Središnjeg odbora,
- podnosi nadležnim državnim tijelima listu kandidata za parlamentarne, lokalne i europske izbore te kandidate Stranke za druge javne funkcije, sukladno provedenim unutarstranačkim izborima kad je općim aktima Stranke predviđeno provođenje takvih izbora, te
- obavlja druge poslove u skladu sa Statutom.
Potpredsjednici
Članak 20.
- Stranka može imati najviše četiri potpredsjednika.
- Potpredsjednici stranke pomažu predsjedniku u radu i zamjenjuju predsjednika kad ih predsjednik na to ovlasti ili kad predsjednik nije u mogućnosti obavljati svoju dužnost, te pomažu u radu predsjedniku i obavljaju poslove koje im on povjeri.
- Mandat potpredsjednika je četiri godine i može se ponoviti.
Predsjedništvo
Članak 21.
- Predsjedništvo je izvršno-političko tijelo Stranke koje čine:
– Predsjednik Stranke,
– Potpredsjednici Stranke,
– Glavni tajnik Stranke,
– Politički tajnik i Međunarodni tajnik Stranke,
– predsjednik Kluba zastupnika u Hrvatskome saboru,
– te 12 izabranih članova Predsjedništva.
Izbornim pravilima Stranke osigurava se razmjerna zastupljenost članova Stranke u Predsjedništvu s cijelog područja Republike Hrvatske.
- U radu Predsjedništva mogu, po potrebi sudjelovati i druge osobe bez prava glasa.
- Članove predsjedništva bira Sabor Stranke tajnim glasovanjem na četiri godine. Kandidata za člana predsjedništva mogu predložiti Predsjednik Stranke, općinske, gradske i županijske organizacije te najmanje 30 članova Stranke.
- U Predsjedništvo su izabrani kandidati koji dobiju najviše glasova.
- Sjednice Predsjedništva saziva predsjednik Stranke i rukovodi njegovim radom. Sjednice se održavaju prema potrebi, u pravilu, najmanje jednom mjesečno. Predsjedništvo može odlučivati ako mu je nazočno najmanje natpolovična većina ukupnog broja članova. Predsjedništvo odluke donosi većinom glasova nazočnih. U slučaju da nekom članu Predsjedništva prestane mandat zbog ostavke, smrti, stegovne mjere, opoziva ili iz drugog razloga, Predsjedništvo može u svoje članstvo kooptirati novog člana. Ne može se kooptirati više od 4 člana predsjedništva u jednom sazivu Predsjedništva.
- Sabor može opozvati člana Predsjedništva većinom svih članova Sabora zbog nezadovoljavajućeg rada u Predsjedništvu ili Stranci kao cjelini.
Nadležnost Predsjedništva
Članak 22.
U okviru svojih nadležnosti, predsjedništvo, uz ostale poslove predviđene ovim Statutom:
- provodi program Stranke te odluke Središnjeg odbora;
- utvrđuje prijedlog programa i Statuta Stranke;
- vodi poslovanje Stranke, upravlja njenom imovinom, te usvaja financijski plan i završni račun i druga financijska izvješća;
- donosi odluku o visini članarine;
- priprema izborni program te provodi pripreme za izbore na lokalnoj, državnoj i europskoj razini;
- raspravlja o aktualnim političkim temama i donosi političke stavove o njima;
- daje prijedloge za kandidate i liste na izborima za Hrvatski sabor i Europski parlament te kandidata za predsjednicu ili predsjednika Republike;
- donosi pravila o unutarstranačkim izborima za državne, lokalne i europske izbore;
- donosi opće akte Stranke ako ovim Statutom nije predviđeno drukčije.
Središnji odbor
Članak 23.
- Središnji odbor je najviše političko tijelo Stranke između zasjedanja Sabora, s mandatom od četiri godine.
- Središnji odbor ima promjenjivi broj članova, ali ne manje od 51 člana, koje bira Sabor Stranke.
- Središnji odbor ima 51 izabranog člana.
- Po položaju članovi Središnjeg odbora su predsjednici županijskih organizacija.
- Predsjednika županijske organizacije koji je izabran na nespojivu dužnost sukladno ovome Statutu, zamjenjuje drugi član sukladno odluci županijske organizacije.
- Središnji odbor ima predsjednika i dva potpredsjednika.
Nadležnost Središnjeg odbora
Članak 24.
- Središnji odbor:
- bira i razrješuje dužnosti Predsjednika i Potpredsjednike Središnjeg odbora,
- na prijedlog Predsjednika Stranke bira i razrješuje Glavnog tajnika i njegovog zamjenika, te Političkog i Međunarodnog tajnika,
- brine o provedbi odluka Sabora,
- utvrđuje prijedlog Statuta i Programa koji podnosi Saboru,
- utvrđuje politiku stranke u skladu sa Programom i njegovim promjenama,
- utvrđuje izborni program Stranke na izborima za zastupnike u Hrvatskome saboru, zastupnicima u Europskom parlamentu na prijedlog Predsjedništva,
- donosi upute za provedbu politika Stranke prema zastupnicima u Hrvatskome saboru, zastupnicima u Europskom parlamentu , članovima Vlade Republike Hrvatske, načelnicima, gradonačelnicima i županima te članovima predstavničkih tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave,
- bira i razrješuje dužnosti predsjednika i članove Odbora za statut i pravna pitanja,
- bira i razrješuje dužnosti predsjednika i članove Nadzornog odbora,
- donosi odluku o predizbornim i poslijeizbornim koalicijama,
- na prijedlog Predsjedništva utvrđuje kandidate i liste na izborima za Hrvatski sabor i Europski parlament, te kandidata za predsjednicu ili predsjednika Republike,
- odlučuje o udruživanju Stranke u međunarodne organizacije i saveze političkih stranaka na prijedlog Predsjednika Stranke,
- donosi Financijski plan i Završni račun;
- donosi Poslovnik o svome radu;
- obavlja druge poslove predviđene ovim Statutom.
- Središnji odbor se sastaje u pravilu najmanje jednom u šest mjeseci na sjednici koju saziva predsjednik Središnjeg odbora, ako ovim Statutom nije određeno drukčije.
- Središnji odbor može odlučivati ako mu je nazočno najmanje natpolovična većina ukupnog broja članova. Središnji odbor odluke donosi većinom glasova nazočnih.
- U radu Središnjeg odbora, bez prava glasa, sudjeluju i osobe koje nisu članovi Središnjeg odbora, i to: članovi Odbora za statut i pravna pitanja te članovi Nadzornog odbora i drugi pozvani gosti.
- Na sjednice Središnjeg odbora pozivaju se Predsjednik Stranke, Predsjedništvo Stranke, Glavni tajnik, zamjenik Glavnog tajnika, Politički tajnik, Međunarodni tajnik i zastupnici u Hrvatskome saboru.
- Pojedine hitne odluke Središnji odbor može, sukladno svome poslovniku, donijeti izjašnjavanjem pisanim ili telefonskim putem. O tako obavljenom glasovanju sačinjava se zapisnik kojeg ovjeravaju predsjednik Središnjeg odbora i Glavni tajnik Stranke.
Glavni tajnik
Članak 25.
- Glavni tajnik Stranke, u suradnji s predsjednikom, sudjeluje u pripremi i radu središnjih tijela Stranke te provodi njihove odluke, koordinirajući i aktivno surađujući s teritorijalnim organizacijama. Glavni tajnik bira se na mandat od četiri godine.
- Glavni tajnik Stranke vodi materijalno i financijsko poslovanje Stranke, osigurava organizacijske, materijalne i tehničke uvjete za rad Stranke i odlučuje o administrativnim pitanjima i pitanjima zaposlenika Stranke.
- Glavni tajnik Stranke upravlja radom Glavnog tajništva, izvršnog i operativnog tijela koje obavlja stručne, administrativne, tehničke i druge opće i pomoćne poslove za tijela Stranke i u okviru svojeg djelokruga donosi odgovarajuće akte.
Zamjenik Glavnog tajnika
Članak 26.
(1) Zamjenik Glavnog tajnika mijenja Glavnog tajnika u njegovoj odsutnosti, koordinira aktivnosti i rad s članstvom, te pomaže Glavnom tajniku u obavljanju njegovih ovlasti sukladno članku 25. ovoga Statuta.
(2) Zamjenika Glavnog tajnika bira Središnji odbor na prijedlog Predsjednika Stranke na mandat od četiri godine.
Odbor za statut i pravna pitanja
Članak 27.
- Odbor za statut i pravna pitanja ima predsjednika i dva člana koje bira Središnji odbor na mandat od četiri godine.
- U okviru svojih nadležnosti, Odbor za statut i pravna pitanja, uz ostale poslove predviđene ovim Statutom:
- odlučuje o stegovnoj odgovornosti članova u prvom stupnju,
- daje mišljenje o primjeni Statuta i drugih općih akata Stranke,
- prati statutarnost rada Stranke,
- na traženje predsjednika, Glavnog tajnika ili drugog tijela stranke daje mišljenje o primjeni propisa i pravnim poslovima važnim za rad Stranke,
- priprema nacrte općih akata i pojedinačnih odluka, te
- daje mišljenje o drugim pravnim pitanjima.
- Odbor za statut i pravna pitanja saziva predsjednik Odbora. Odbor se sastaje prema potrebi, može odlučivati kada je sjednicama nazočna većina članova, a odluke donosi većinom glasova svih članova.
Nadzorni odbor
Članak 28.
- Nadzorni odbor ima predsjednika i dva člana koje bira Središnji odbor na mandat od četiri godine. Predsjednik i članovi Nadzornog odbora ne mogu biti članovi niti jednog drugog tijela Stranke ni sudjelovati u odlukama koje se odnose na poslovanje Stranke i raspolaganje imovinom.
- Nadzorni odbor prati zakonitost rada Stranke, zakonitost poslovanja i raspolaganja imovinom te prati izvršenje financijskog plana.
- O uočenim nezakonitostima ili drugim nepravilnostima Nadzorni odbor odmah obavještava Predsjednika i Predsjedništvo Stranke.
- Jednom godišnje, po usvajanju završnog računa Stranke, Nadzorni odbor sačinjava cjelovito izvješće o zakonitosti rada i poslovanja Stranke te ga dostavlja predsjedniku, predsjedništvu, tajništvu i svim članovima Središnjeg odbora.
- Odbor se sastaje prema potrebi, a sjednicu mu saziva predsjednik Odbora. Odbor može odlučivati kada je sjednicama nazočna većina članova, a odluke donosi većinom glasova svih članova.
- KLUB ZASTUPNIKA
Članak 29.
- Zastupnici u Hrvatskom saboru, članovi Stranke, čine Klub zastupnika Socijaldemokrati.
- Članom Kluba može biti i zastupnik u Hrvatskome saboru čije je političko djelovanje blisko socijaldemokratskim vrijednostima.
- O pristupanju Klubu člana iz stavka 2. ovoga članka odluku donosi Predsjedništvo Stranke.
- FINANCIRANJE, IMOVINA I FINANCIJSKO POSLOVANJE
Prihodi i financijsko poslovanje
Članak 30.
- Stranka je neprofitna organizacija i sredstva može koristiti isključivo za rad i ostvarivanje ciljeva predviđenih ovim Statutom.
- Stranka svoje aktivnosti financira iz prihoda od članarine, donacija, od pravnih osoba koje je osnovala Stranka, iz državnog i lokalnih proračuna, iz drugih izvora sukladno propisima o financiranju političkih stranaka.
- Članovi koji doniraju Stranku ne mogu s tog naslova ostvarivati posebna prava.
- Stranka ima žiro-račun. Ustrojstveni oblici Stranke mogu, sukladno odluci Predsjedništva, imati podračun.
- Stranka ima financijski plan. Nalogodavci za izvršenje financijskog plana su Predsjednik i Glavni tajnik te druge osobe koje odredi Predsjedništvo Stranke.
- Financijsko poslovanje i raspolaganje imovinom uređuje predsjedništvo posebnim pravilnikom o financijskom poslovanju i upravljanju imovinom.
Posebne odredbe o poslovanju
Članak 31.
- Glavni tajnik odgovoran je za uredno podnošenje financijskih i drugih izvješća nadležnim državnim tijelima.
- Predsjedništvo može na prijedlog Predsjednika Stranke imenovati osobu za vođenje financijskog i drugog poslovanja.
- Stranka može sudjelovati u pojedinim humanitarnim akcijama te u tu svrhu donirati sredstva sukladno odluci Predsjedništva.
- Stranka može stjecati nekretnine i drugu imovinu sukladno zakonu.
Način poslovanja Stranke
Članak 32.
- Radi obavljanja stručnih, administrativnih, financijskih i drugih poslova Stranka može ustrojiti stručnu službu, ili u okviru tajništva u radnom odnosu ili na drugi način angažirati potreban broj djelatnika.
- Pojedine poslove ili grupe poslova Stranka može ugovorom povjeriti specijaliziranoj tvrtki.
- Ako Predsjedništvo ne odluči drukčije, za obavljanje poslova iz stavka 1. odgovoran je Glavni tajnik Stranke.
- STATUT, OPĆI AKTI I OSTALE ODREDBE
Statut i opći akti
Članak 33.
- Statut je najviši pravni akt Stranke i svi drugi akti te postupanje svih članova mora biti u skladu s njim.
- Statut donosi i mijenja Sabor Stranke natpolovičnom većinom prisutnih članova Sabora, pod uvjetom da je na Saboru prisutna većina članova Sabora.
- Prijedlog za donošenje ili izmjenu Statuta mogu dati: Predsjednik, Predsjedništvo ili najmanje 30 članova Stranke. Odbor za Statut i pravna pitanja i Predsjedništvo obavezno se očituju o prijedlozima za promjenu Statuta. Prije promjene Statuta, u Stranci se provodi opća rasprava za čiju je provedbu odgovoran politički tajnik Stranke.
- Predsjedništvo je ovlašteno donositi opće i pojedinačne pravne akte kojima se provode odredbe Statuta, ako ovim Statutom nije nadležnost za donošenje određenih akata dana drugom tijelu.
Poslovna tajna
Članak 34.
- Poslovnom tajnom smatraju se podaci o članovima Stranke sukladno Zakonu o provedbi Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka, podaci drugih pravnih osoba, uključivši i državna tijela, označeni kao tajni, drugi podaci o radu Stranke ili o drugim pravnim i fizičkim osobama čije bi priopćavanje bilo protivno interesima Stranke ili drugih pravnih i fizičkih osoba koje je kao tajne utvrdilo Predsjedništvo ili Predsjednik
- Predsjedništvo ili predsjednik Stranke mogu odobriti pristup podacima iz stavka 1. s ili bez posebnih ograničenja u njihovom korištenju, vodeći računa o interesima Stranke i trećih osoba na koje se odnose podaci te odredbama odgovarajućih propisa. Kada je to potrebno, prije odobrenja, zatražit će se suglasnost pravne ili fizičke osobe na koju se podaci odnose.
Prestanak Stranke i raspolaganje imovinom
Članak 35.
- Stranka prestaje s radom i postojanjem odlukom Središnjeg odbora donesenom dvotrećinskom većinom ukupnog broja članova Stranke ili u slučajevima kada to određuje zakon.
- U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, imovina Stranke predaje se Udruzi Socijaldemokrati.
Posebne odredbe o Osnivačkom saboru Stranke
Članak 36.
- Na Osnivačkom saboru Stranke, Inicijativni odbor predlaže Statut, Program, te izbor svih tijela Stranke i radnih tijela Sabora.
- Osnivački sabor odluke donosi većinom glasova nazočnih. O njegovom radu vodi se zapisnik.
Završne odredbe
Članak 37.
- Izabrani Predsjednik Stranke i Glavni tajnik Stranke dužni su obaviti sve poslove vezane za registraciju Stranke.
- Ovaj Statut stupa na snagu danom donošenja, a objaviti će se u „Narodnim novinama“.
Zagreb, 9. srpnja 2022.
P R E D S J E D N I K
Davorko Vidović