Saborski zastupnici Socijaldemokrata, Ivana Posavec Krivec, predsjednica Kluba i Domagoj Hajduković, potpredsjednik Stranke i Kluba, održali su konferenciju za medije u Hrvatskom saboru na temu tzv. „reforma obrazovanja – iznenađenje stiže pod bor“.
“Socijaldemokrati naglašavaju da je propuštena prilika za sveobuhvatnu i sustavnu reformu obrazovanja jer se suočavamo „samo s još jednim“, čak šesnaestim izmjenama Zakonima o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi – donesenog davne 2008. godine, započeo je zastupnik Hajduković, te nastavio: “Vlada ne pokazuje dovoljno odlučnosti i hrabrosti da završi već započete kurikularne reforme i programe škole za život zacrtane Strategijom obrazovanja i sa svakim ministrom kreće ab ovo. Zbog čega hitni postupak u donošenju ovog zakona, s obzirom na to da NPOO nije od jučer. Želi li se Plenković hvaliti pustim milijardama, kao što to radi u slučaju “Projekt Slavonija, Baranja, Srijem?” – pita se Hajduković.
Zastupnica Posavec Krivec navela je da je konačno došlo vrijeme za inventuru obrazovnog sustava odnosno utvrđivanja infrastrukturnih i kadrovskih potreba te potreba ciljeva usklađenja obrazovanja s tržištem rada. To je osnovni preduvjet da, počevši od sljedeće školske i akademske godine krenemo sustavno obrazovati kadrove koji su potrebni za nesmetano funkcioniranje cjelodnevne nastave u osnovnim i strukovne nastave u srednjim školama.
“Donošenjem zakona po hitnoj proceduri, nakon dvije godine pripreme, Vlada jasno pokazuje da joj je primarni cilj povući europska sredstva i osigurati predizborna rezanja vrpci , dok s druge strane, istim zakonom, ne pokazuje viziju sustavne kadrovske politike, već donosi samo niz nužnih vatrogasnih mjera kojima sprječava kolaps obrazovnog sustava. Nestručna nastava, ponajviše iz STEM područja, kao „normalna“ odvija se diljem Hrvatske, ponajviše u osnovnim školama, što bitno zakida učenike u nastavku njihovog obrazovanja.” – zaključila je Posavec Krivec.
Stoga, Socijaldemokrati ponovno ukazuju na nužnu potrebu izmjene kurikuluma uvođenjem građanskog odgoja kao predmeta u nastavu, kako bi mladi od najranije dob, između ostalog, bili upoznati kakav negativan utjecaj ima korupcija na cjelokupno društvom, a s kojom su i oni svakodnevno okruženi te kako bi im usadili etičke norme da je zlouporaba javnog u korist osobnog nedopustiva.