Zaštitite naše najmlađe u prometu

Trenutno pregledavate Zaštitite naše najmlađe u prometu
  • Kategorija objave:Aktualno

“Nakon prihvaćanja inicijative iz siječnja o postavljanju rasvjete na dječjem igralištu na Vijencu Petrove Gore, nastavljamo upozoravati na slične probleme, ali i nuditi moguća rješenja” otvorio je konferenciju Hajduković.
“Obratili su nam se roditelji djece koja pohađaju školu Ivana Filipovića koja svaki dan moraju proći dio križanja Gundulićeve i Kanižlićeve ulice, dio koji se nalazi iza nas, a uopće nije prilagođen za pješake. Zbog velike frekvencije prometa na tom potezu, roditelji su zabrinuti za svoju djecu, posebno mlađu, koja tu dionicu prolaze dva puta dnevno na odlasku i povratku u školu. Baš zbog toga, mnogi roditelji osobno vode djecu i dočekuju ih iz škole. Bojimo se da je samo pitanje vremena kada bi dolazak ili odlazak djece iz škole mogao tragično završiti. Naš apel ide Gradskoj četvrti i gradu Osijeku da se ovaj problem nakon niza godina riješi kako bi se zaštitili naši najmlađi u prometu” dodao je Hajduković.
“ Križanje Kanižlićeve, Gundulićeve i Kalničke ulice iz smjera grada prema J.J.Strossmayer ulici predstavlja opasnost za pješake. Na lokaciji je privatna kuća koja se nalazi svega 50 cm od ruba ceste, odnosno širina pješačke staze je 50 cm odijeljena rubnjakom od ceste. S obzirom na to da je u blizini i zavoj, predstavlja opasnost i od izlijetanja prometnih vozila”, navodi Nikolić.
Sukladno Pravilniku o pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom, širina od 50 cm ne zadovoljava minimalne udaljenosti za prolaz osobama s invaliditetom te im time ne omogućava prolaz tom dionicom. Na udaljenosti od 20 metara je postavljen semafor, ali pješaci koji prolaze pješačko-biciklističkom ulicom iz Gundulićeve i pješaci iz Kanižlićeve iz smjera Sljemenske (Grafičara) onemogućen im je dolazak do semafora jer ih staza vodi na uski dio pješačke staze.”
“ Sve ovo spominjem jer je svega 100 m od tog križanja, Osnovna škola Ivana Filipovića i veliki broj učenika prolazi opasnim dijelom pješačke staze, te pitanje je dana kada će netko od njih nastradati kako svojom nepažnjom jer to su djeca tako i zbog mogućeg izlijetanja auta zbog krivine. Ograničenje brzine je tu 50 km/h što smatram prevelikom i opasnom”, dodaje Nikolić. “ U kontaktu s prometnim stručnjacima rečeno je da za navedenu situaciju postoji par rješenja a to su:
a) kupnja privatne kuće od strane Grada Osijeka i rušenje iste kako bi se mogao osigurati dovoljna širina prolaza
b) izmještanje položaja ceste prema desnoj strani gledajući iz smjera grada, iz razloga jer desni rub ima pješačku stazu širine 1,80m i zeleni pojas 2,6m ukupno 4,4m. Pomjeranjem položaja ceste dobili bi potrebnu širini za neometani prolaz da zadovoljimo Pravilnik o pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom, ali i učinimo sigurnim naše učenike prilikom prolaska tom dionicom.
c) izvođenje dodatnog pješačkog prijelaza na križanje Gundulićeve i Kanižlićeve kako bi se pješaci usmjerili na postojeći semafor, a postojeće opasno mjesto bi se zabranilo
postavljanjem zaštitne ograde.
d) postavljanje nove vertikalne signalizacije (semafori, prometni znakovi i/ili ležeći policajci
kako bi se smanjila brzina)
Apeliram na gradonačelnika da se ovaj veliki i ozbiljni problem pokuša riješiti, jer sigurnost pješaka, a pogotovo djece treba biti prioritet svima. Za navedenu problematiku postoje rješenja, koja smo ponudili, što znači da je problem rješiv samo je bitna politička volja” zaključila je Nikolić.